Zo doen zij het!

Benieuwd naar hoe andere bedrijven of organisaties het in de praktijk aan pakken? In deze interviews lichten ze alvast een tipje van de sluier.

  • Werken aan digitale wendbaarheid: de totaalaanpak van North Sea Port

    Werken aan digitale wendbaarheid: de totaalaanpak van North Sea Port

    Het motto van North Sea Port? ‘We doen het samen, we groeien samen.’ Die lijn trekt het havenbedrijf ook door als het over digitale vaardigheden gaat. Met gerichte acties, een positieve omkadering en ondersteuning op maat maken ze digitale groei haalbaar voor alle 275 medewerkers. Een ambitieus project, maar wel een prioriteit voor het management: Sara Van Damme, Digital Transformation Manager, vertelt meer over het hoe en waarom.

  • Zo bracht Volvo Trucks 90 digihelpers aan boord

    Zo bracht Volvo Trucks 90 digihelpers aan boord

    Digitale vaardigheden worden steeds belangrijker, ook in jobs waar dat vandaag nog niet zo aanvoelt. Dat beseffen ze ook bij Volvo Trucks in Gent, de grootste Volvo-truckfabriek ter wereld. Daarom krijgt elke arbeider er tegen 2026 een digitale identiteit en Microsoft-account. Om die omschakeling haalbaar en laagdrempelig te houden, zet Volvo digihelpers in die collega’s op de werkvloer ondersteunen. Lieve Baudewyn, Digital Transformation Lead bij Volvo Trucks, vertelt hoe ze dat aanpakken.

  • Hoe de DigiSmaakmaker-beurs digitale goesting bij werknemers aanwakkert

    Hoe de DigiSmaakmaker-beurs digitale goesting bij werknemers aanwakkert

    Niet elke werknemer voelt zich even zeker in de digitale wereld. Toch worden digitale tools en taken op steeds meer werkplekken de norm. De DigiSmaakmaker-beurs van mtech+ helpt organisaties om de drempel te verlagen. Het concept is simpel: laat medewerkers proeven van digitale tools in een veilige, vrijblijvende setting. En voor je het weet, zetten ze zelf de volgende stap. Karen Maes, manager van mtech+, geeft tekst en uitleg.