Hoe digitaal inclusief is jouw product of dienst?

Educatief pakket

Hoe kan je jouw digitale diensten toegankelijker en gebruiksvriendelijker maken? Met welke digitale en sociale drempels worden personen geconfronteerd die het gebruik van digitale technologieën bemoeilijken? Hoe ga je hiermee om en welke oplossingen kan je aanreiken om die drempels te overwinnen? 

Workshop over gebruikers, drempels en oplossingen voor bedrijven, organisaties en overheden.

Cover handleiding

Met deze workshop ontdek je, samen met je team of partners, stap voor stap hoe digitaal inclusief een dienst of product is. Aan de hand van profielen krijg je inzicht in welke drempels gebruikers ervaren. Daarna vorm je samen een team van ontwikkelaars om de dienst of het product inclusiever te maken.

Wat komt er aan bod?

Dit workshop pakket bestaat uit:

  • Een handleiding
  • Een set van profielkaarten
  • Een set van situatiekaarten
  • Een trajectkaart
  • Een overzichtskaart

Zo gebruik je het pakket

Deze workshop is opgebouwd uit twee delen en acht stappen:

  • In deel 1 kruip je in de huid van een profiel dat een digitale dienst of product zal gebruiken. Hoe verloopt dit voor je profiel? Welke drempels ervaart je profiel?
  • in deel 2 verander je van rol en wordt je een werknemer van de organisatie die de digitale dienst of product ontwerpt. Welke oplossingen kan je als organisatie bedenken voor de geïdentificeerde drempels? Hoe kan je de digitale dienst of het product inclusiever maken?

Dit heb je nodig

Download de verschillende onderdelen van de workshop en print af. Je kan ook een fysiek exemplaar bestellen via de webshop.

Een initiatief van: Kenniscentrum Data & Maatschappij

Licentie: Naamsvermelding, NietCommercieel, GelijkDelen